محل تبلیغات شما

ساعت 5:20صبح روز پنجشنبه 17 مرداد به قرارگاه کوهنوردي رودبارک در بالادست شهر کلاردشت استان مازندران رفتم. ساعت 6:30 پس از کلي معطلي به خاطر انفرادي بودن، با يک دستگاه پاترول به همراه 4 نفر که يک گروه از تهران بودند به سمت تنگ گلو به راه افتاديم. پس از پيمودن راهي به شدت ناهموار و حدود 20کيلومتر خاکي ساعت 7:456 صبح به تنگ گلو در ارتفاع 3230متر رسيدم. از ماشين پياده شده و بلافاصله پيمايش به سمت حصارچال را آغاز کردم. در ابتداي مسير يک چشمه آب کوچک و سپس يک رودخانه که از برفهاي روي آن عبور کردم وجود داشت. ساعت 8:30 به چشمه آب زير دشت حصارچال رسيدم ارتفاع 3640متر بود.ساعت 8:45 از حصارچال عبور کردم و در ارتفاع 3780متري بودم. از اينجا شيب تندتري در پيش بود در ارتفاع 4000متري صبحانه خوردم. شيب تند و تندتر مي شدو ضربان قلب بين 145تا 165 در نوسان بود. اسم يالي که حالا بالاي اون بودم احتمالا يال مرجيکش است. دو سه جا دست به سنگ کوچک داشتم. حدود ساعت11:58 ظهر به قله علم کوه رسيدم. قله ميزبان مهمانان خارجي بود و من هم 15دقيقه توقف داشتم و استراحت کردم و عکس گرفتم و سپس فرود را آغاز کردم. از پاکوب پايينتر البته کمي جلوتر از شيب تند زير قله پايين رفتم و به ارتفاع زير 4000متري که رسيدم ديگر وارد حصارچال نشده و از پاکوب شمالي به سمت چشمه و تنگ گلو رفتم. ساعت 14:37 به چشمه رسيدم. ناهارخوردم و راه افتادم و نهايتا ساعت 15:30 پس از 7:45ساعت کوهنوردي کم توقف برنامه تمام شد. حدود 4ساعت رفت و سه ساعت برگشت زمان برد. تا ساعت 16 منتظر جور شدن ماشين بودم و نهايتا با لندرور تا ونداربن و رودبارک رفتم و ساعت 17:45 در قرارگاه کوهنوردي رودبارک بودم. هواي خنک کلاردشت و صداي خروش رود سردابرود فضاي دلنشيني در مسير ساخته بود.

نکات اين برنامه:

ساده ترين و عمومي ترين مسير علم کوه مسير حصارچال است. البته اين مسير نيز نيازمند صرف وقت و آمادگي جسماني مناسب است.

در ابتداي مسير در تنگ گلو يک چشمه و در پايين دست دشت حصارچال چند چشمه وجود دارد در بالاتر از اين مسير چشمه اي مشاهده نشد.

هزينه رفت و برگشت با يک پاترول 450هزار تومان از رودبارک تا تنگ گلو است. يعني هر طرف براي 5 نفر 225 هزارتومان.

در قرارگاه کوهنوردي رودبارک امکان اقامت و استحمام و . وجود دارد. در حصارچال امکاناتي وجود نداشته و صرفا چادرهاي شخصي کوهنوردي مشاهده مي گردد.

قله علم کوه از حصارچال معمولا يک روز و نيم يا دو روزه  صعود مي گردد.

صعود به قله بيرمي(پازنان) بلندترين قله استان بوشهر

گزارش صعود قله کان صيفي (وه رزه رين) بام استان ايلام

گزارش صعود قله شاهان (شاهانکوه) - بلندترين قله استان اصفهان

ساعت ,حصارچال ,مسير ,چشمه ,يک ,گلو ,تنگ گلو ,علم کوه ,کوهنوردي رودبارک ,به سمت ,پس از ,قرارگاه کوهنوردي رودبارک